Met D&G naar de USA!

San Francisco

Hey hallo allemaal!

Foto's toevoegen lukt me nogniet vanaf hier dus dan maar even alleen het verhaal.

Hier een bericht vanuit San Francisco! Na een fantastische vlucht met gillende kinderen en een maaltijd die op iets vlezigs leek zijn we veiligaangekomen in San Francisco. Helaas hebben we de eersteavond eigenlijk alleen maar geslapen. Het plan om even een half uurtje te chillen liep een beetje uit en uiteindelijk hebben we ons eerste echte bezoekje aan de stad pas rond middernacht gedaan. Was ook spannend. Helaas bleek het een beetje uitgestorven in de buurt waar wij verbleven. Gelukkig hebben we een fijn cafe gevonden waar we voor $10 een uurtje koden genieten van een erg strakke bluesband. Rond 1 uur werden we er alweer uit geveegd en moesten we op zoek naar een nieuwe plek voor een drankje. We kamen al snel een leuke Ierse pub gevonden maar daar werden we na een half uurtje ook weer naar buiten gestuurd. Na een kort gesprek met iemand die verdacht veel op Apu uit de Simpsons leek kunnen we maar 1 ding concluderen; op tijd op stap gaan want alles sluit om 2 uur in de States.

Dag 2 begon met een wandeling langs Fisherman's Wharf met als doel de Golden Gate Bridge...en dat hebben we geweten. Onze wandeling heeft +/- 9 uur geduurd. Maar het was me wel een fantastische walk. We hebben een authentieke Bimbobox gezien en voor 25 cent speeldende hysterische aapjesvoor ons een fantastisch deuntje! Na een dansje gemaakt te hebben (speciaal voor Christel)ging de tocht verder. Toen een donker momentje. Een zwerver met een mondharmonica eiste een dollar van me maar ik liet me niet kennen en dat moest ik bekopen met 'Fuck you bitch!' en een heerlijke klodder spuug. Had ie maar iets moeten spelen!

In een megasupermarkt hebben we ons voorzien van een flesje zonnebrand want ondanks de wind en de wolken is de zon nog best sterk en verbrand je, zonder dat het doorhebt, best snel.

Uiteindelijk bereikten we de Golden Gate Bridge. Schitterend schitterend schitterend. Ook al was de brug gehuld in een dikke mistwolk, het is nog steeds een fantastische ervaring om er overheen te lopen. Het plan was om er helemaal overheen te lopen, da's ongeveer 20 minuten. Ergens halverwege kregen we zin in koffie maar wat blijkt...er is niks aan de andere kant. Alleen heuvels, een openbaar toileten een snelweg dus de zoektocht naar koffie liep op niets uit. We zijn uit ellende weer terug gegaan. Na opnieuw 20 minuten hadden we dan toch onze koffie.

Het was een geweldige ervaring, deGolden Gate...niet de koffie,en voor mij de reden om San Francisco te bezoeken.

Ik zit nu te genieten van een biertjebij een cafeetje in de buurt van het hotel.Zometeen gaan we, als alles volgens plan verloopt, eenPink Party bezoeken. Ben benieuwd wat dat gaat worden.

Mijn internettijd is op...tot snel!

De foto's volgen zo gauw ik de mogelijkheid heb ze te uploaden.

Reacties

Reacties

Hanny Slaats

Gerto en Dirco!!
Het is een geweldig verhaal met het gevoel of ik er zelf ook loop gelukkig niet(9 uur boe) mAAR IK BEN TROTS
DAT JULLIE dit mee kunnen maken en wacht vol spanning op de volgende reisverhalen Veel plezier en tot de volgende Moeder

HansF

Dank voor jullie verhaal. Herken veel: de véééls te felle zon, Golden Gate (wij -watjes- hadden er halverwege al genoeg van), vissermans werf met de zeeleeuwen. Uitgaan is niet echt een amerikaans ding, maar dat halen jullie in Vegas wel in. Leuk om jullie tem volgen, nog veel plezier.

Vinz

Hey Guys,

Stoer verhaal! Lijkt me echt supercool om daar rond te lopen. Hebben jullie al iets van de lokale specialiteiten geproefd? Lekker bijslapen nu en dan 3 weken vol gas touren! Veel plezier!

P.S. Zeeland was ook leuk. Maar we hebben geen zwervers gezien... :)

Groeten,

Vinz

JP

Gerto, je staat in de WK-pool tussen onze eigen voetbalgrootheden Bas en Patty op de 13e plek.
Ik denk zelf dat deze info een mooie aanvulling op je vakantie is!
(... en gewoon een groene terug spugen, he!)

Roodrunner

Ha Dirco.
Een fijn cafeetje, Iers pubje, een lekkere klodder spuug, flesje zonnebrand, een koffietje, biertje en een Pink Party ....... O ja.. en nog een Golden Gate bruggetje ........ Je verslag had niet zo lang hoeven te zijn , zie je ........

Verder veel plezier en ik ben benieuwd naar je (jullie) verdere belevenissen.

the MervMeister

Toch wel de kits opgevangen met de mond en teruggekitst?

Fritske

Klinkt als een goed begin van het grote avontuur in de States!
G, je had toch wel gezegd dat je uit Nederland kwam? Of was het juist daarom... ;)

Heel veel plezier daar!

Gr. Frits

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!