Met D&G naar de USA!

Wat gaan we allemaal doen?

Allereerst bedankt voor de positieve reacties! We hebben al heel lang het plan om voor deze reis een reisblog te maken maar het is maar een korte reis en de vraag is of het ook echt gaat lukken om elke dag een stukje te schrijven, het is fijn om te weten dat het goed ontvangen wordt, dan weet je waar je het voor doet en dat motiveert! Thanks! Natuurlijk gooien we het ook vol met foto's dus dat maakt het voor ons weer een stukje makkelijker om jullie up to date te houden.

Okay, voor we vertrekken eerst een samenvatting van de reis.

Vrijdag 25 juni vertrekken we rond 10.00 vanuit Amsterdam, na een korte stop in Londen vliegen we in 1 stuk door naar San Francisco waar we rond 14.30 aan zullen komen. We hebben hier een auto gehuurd dus de plannen zijn dan nog redelijk flexibel. We gaan er nu van uit dat we 3 dagen in SF blijven waarna we langs de kust naar Los Angeles rijden. Dit is in 1 dag te doen (+/- 9 uur rijden) maar we willen het in 2 dagen doen zodat we, alsof het een echte roadmovie is, kunnen aanleggen bij een sfeervol motel ergens langs de innerstate. In LA blijven we ongeveer 1,5 dag. Dat moet genoeg zijn om eindelijk eens m'n homies in Compton te bezoeken!

Mits we niet in een driveby of carjack zijn omgelegd reizen we met de de auto verder naar Vegas. Da's een tocht van een uur of 5. Eenmaal daar aangekomen hebben we 5 dagen om te te genieten van alle glitter en glamour, we verblijven daar in het iets te over the top maar daarom zeker zo leuke Stratosphere hotel. Een hotel met daaraan een 350 meter hoge toren (de hoogste uikijktoren in de VS) waar bovenop diverse attracties staan.


We vieren in Vegas ook the 4th of July (Ook wel Independence Day genoemd, dit feest gaat soms gepaard met een buitenaardse invasie een paar dagen eerder) en we brengen hoogstwaarschijnlijk een bezoek aan de Grand Canyon.

Daarna is het gedaan met de vrijheid die we met de auto hadden want we nemen tot Orlando alleen maar het vliegtuig. Als eerste naar Dallas Texas waar we 2 dagen met de vrienden van George Bush jr door zullen brengen. Ik hoop daar een paar laarzen, een mooie hoed of zo'n stom veter stropdasje op de kop te kunnen tikken. Vanuit het nette Dallas gaan we naar het iets minder nette New Orleans om van de blues, de moerassen en de gumbo te genieten. Na 3 zweterige dagen daar te zijn geweest gaan we naar Orlando om ongeveer 2 dagen los te gaan in Disneyworld.

Vanuit Orlando brengt niet het vliegtuig maar de trein ons naar de laatste bestemming, Miami, waar we 4 dagen gaan genieten van strakke surferdudes en Don Johnson lookalikes. Ook gaan we als alles meezit een bezoekje aan de Florida Keys brengen. Dan, op vrijdag 16 juli om 20.45 gaan we terug, weer via London, naar Nederland.

Voilà! Da's nu het plan. De weersverwachting in de VS: WARM! De temperaturen variëren tussen de 30 en de 45 graden! Het wordt dus best een intensieve reis. Heel veel te zien in heel weinig tijd met heel warm weer, waarschijnlijk komen we kapot terug maar met genoeg goede verhalen, mooie foto's en een gruwelijke jetlag.
Heb je nog tips of aanraders? Zet het maar in de reacties!

Nog 2 dagen!

Gerto

Reacties

Reacties

Vinz

Ik heb nog wel een tip/aanrader: Amélie. Superleuke film!

Arjan

http://www.tripadvisor.com/DirtyHotels

lekker goedkoop...maar beetje smerig...

Ann

Hee, ik dacht dat jullie ook naar dat woestijnfestival zouden gaan? Is dat van de baan? Jammer hoor!
Ik zou als tip inderdaad Disney World geven, maar ga niet naar het hoofdpark, dat is een verouderde versie van Disneyland Parijs. Dan kun je beter naar een van de waterparken van Disney gaan of naar Universal Studios gaan! = VET

Nils

yoo!

Zowel in SF, LA, LV en ORL geweest.

Van SF naar LA is beter omdat in 2 dagen te doen. Leuk overnachten in San Louis Obispo.

LA, ga niet naar downtown, weinig te beleven beter om Venice en Santa Monica te bezoeken en Hollywood natuurlijk.

In Orlando Universal Studios natuurlijk! Daarnaast, niet naar Disney World, kies dan voor Epcot Centre, erg indrukwekkend met super vette attracties zoals Test Track en Mission Space.
Kennedy Space Center in Cape Canaveral is ook de moeite mocht je daar komen.

have fun!

Lotte

Waa! Dit klinkt echt geweldig! Helaas heb ik geen tips of wat dan ook, aangezien ik nog een paar jaartjes wacht en nu nog maar even droom van zo'n reis!
Het ziet er ook druk uit dus ik zou het knap vinden als jullie deze site bij kunnen houden! Zou wel heel leuk zijn om een beetje mee te kunnen genieten; ik ben alvast een trouwe lezer!
Hele fijne reis en tot daarna! X

Thijs

Must you make me jealous?! Dit klinkt helemaal te gek! Vergeet niet wat on-the-road muziek mee te nemen, zoals the Doors... en met name hun nummer Roadhouse Blues!

Ik moet het dit jaar doen met een roadtrip langs antwerpen en parijs (of, wat het idee is)... wat ook gaaf is, maar nauwelijks zo gaaf als de vs!

Ik wens jullie veel plezier, en ik ben ook alvast een trouwe lezer!

Christel

wat een kutvakantie!!!Ik zie niet wanneer jullie gaan dansen!?

Herbert

Jongens, maak de USA maar eens goed onveilig! Maar zorg wel dat wij er vanaf 12 juli nog in mogen. Wij doen (zoals je wellicht herinnert) een noord-zuidreis van -gelukkig iets langer- vier weken aan de oostkust: Boston - Appelachen - Miami grofweg. Vanwege onze twee pubermeidenreisgenoten gaan wij in Orlando naar de Wizzarding World of Harry Potter. Dit is de nieuwste attractie op het Universal Studio'sterrein. Lekker spoken en (be)toveren. Hopelijk doen de USA dat laatste ook bij jullie, have fun!

Iason

Hey Gerto & Dirko,

Wat een vette plannen, ik hou jullie blog in de gaten. ik zie 't nu al voor me een stoffig dash board vol met oude MacDonalds propjes en verfrommelde cola blikjes of toch lege Budweiserflesje. anywayhow have fun and watch the grass for snakes.

M@zzel en tot snel.

Iason

Iason

Oh ja en ik sluit me wel aan bij Christel ik verwacht wel een danspasje links of rechts. Yes you can !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!